Faillissement VIA MIO
11:06 uur Vincent | 27 ReactiesDe Leidse retailer Via Mio heeft faillissement aangevraagd. In de komende dagen wordt het faillissement uitgesproken. Onder Via Mio vallen zes winkels (in Leiden 2x, Noordwijk, Lisse, Hilversum en Naaldwijk), restaurant Moscow at Sea in Leiden, vrouwen- en kindermodemerk Moscow en het nieuwe vrouwenmodemerk Rue Honoré.
Flexadvocaten adviseert schuldeisers van Via Mio bij het incasseren en/of indienen van hun vorderingen, en het claimen van zekerheidsrechten zoals eigendomsvoorbehoud, recht van reclame retentierecht of pandrechten. Flexadvocaten is gespecialiseerd in geschillen met curatoren.
Neemt u contact op met mr. Vincent Rutgers van Flexadvocaten, een ervaren faillissementsadvocaat.
naschrift: inmiddels is op 1 mei 2019 het faillissement uitgesproken van Via Mio ‘s-Gravenhage B.V., Via Mio Leiden B.V., Moscow Harbour B.V. en Rue Honoré B.V. Als curator is aangesteld mr. H.M.D. Bentfort van Valkenburg. Consumenten die vlak voor faillissement bestellingen hebben gedaan, worden aangeraden om de berichtgeving van de curator af te wachten. Na faillissementsaanvraag had de webshop mogelijk al gesloten moeten worden, maar mogelijk vindt alsnog levering van bestellingen plaats.
Reactie(s)
Hoi ik heb een tegoed bon maar ik heb winkel gebeld maar ik kan hem niet inleveren ze zijden dat ik een mail moest sturen en dat ik het bedrag terug kreeg 34,97 en 20,00 ik hoor het graag van u gr m
Fijn dat Moscow een doorstart maakt. Ik zie hier op een hele lijst van vaste klanten van Moscow die gedupeerd zijn. Hopelijk krijgen zij ook goed nieuws!
Bestelling geplaatst ,nooit gekregen ! Faillissement ,rekening naar deurwaarder gestuurd , nooit meer iets gehoord !! Wanneer kunnen jullie iets concreets zeggen over de uitbetaling ??? Graag antwoord !!
Ik heb een bestelling geplaatst in het Paasweekend, goede aanbiedingen, totaal rond 350 euro, ook contact gehad op 29 april ivm latere levering en toen werd keurig gezegd dat het pakket 30 april met de post mee zou gaan. Ook een track en trace code gehad, maar deze bleek niet bekend te zijn. Mail gestuurd naar curator, nog verder geen duidelijkheid. Ik zou dolgraag de kleding willen ontvangen, pakket was al gemaakt! Ook wil ik graag nog meer bestellen! Tot op heden nog niets ontvangen of gehoord! Zonde dat de bedrijven failliet zijn.
Ik heb op 28 april een jas retour gebracht in de winkel in Leiden, kreeg op maandag 29 april bericht dat de retour ontvangen was en dat het geld op mijn rekening gestort zou worden. Helaas heb ik tot op heden nog geen geld ontvangen
Ik heb ook een twee bestellingen gedaan.
Ook een mail gehad dat het bij DHL is afgeleverd.
Een bestelling van 163 euro en 147 euro.
Zou ook graag willen weten of ik Mn geld terug krijg
Ik heb een jeans gekocht voor mijn zoon, helaas zit het beveiligingslabel er nog aan. Ik kan nu niet terug naar de winkel, wie haalt die eruit? De broek is nu onbruikbaar.
Ik heb op 23 apr een bestelling geplaatst maar na 5 dgn nog niets ontvangen na telefonisch contact daarover werd gezegd wegens drukte liepen ze achter met leveren na 2 dgn kreeg ik bericht dat mijn order niet meer geleverd kon worden en er een creditering kwam, daar kan ik dus nu nog heel lang op wachten want die komt natuurlijk niet meer.
Helaas ontving ik vanochtend ook mijn retour gestuurde pakket retour met de vermelding van failliet.
Bestaat er nog een mogelijkheid om mijn geld terug te vorderen?
Ik voel mij misleid. Vorige week nog keurig telefonisch te woord gestaan, maar geen woord over faillissement. En nu wordt de telefoon nier meer aangenomen !
Ik heb maandag 29 april kleding retour gestuurd. Heb deze dag telefonisch contact gehad met VIAMIO hoe het verder ging met het terug storten van mijn geld. Ik ben netjes ter woord gestaan. Ik heb gecontroleerd via mijn track en trace dat mijn pakje wel afgeleverd is bij VIAMIO. Heel vervelend dat ik nu dus mijn geld kwijt ben terwijl de vorige week al bekend was dat ze failliet verklaard zouden worden. Misleiding
23 april jl een bestelling geplaatst en eergisteren een bericht ontvangen dat het pakket aan DHL was aangeboden.
Vandaag lees ik dus dat er op de23e al faillissement is uitgesproken. Schandalig om met voorbedachte rade de webshop open te houden en het geld te innen. Idd misleiding zoals hierboven ook al gezegd. Aan de curator om dit alsnog goed af te handelen voordat de belasting en de banken als eerste schuldeisers aan bod komen.
Ook ik heb vorige week een bestelling geplaatst en telefonisch contact gehad met medewerkers. Ook onder het mom “het is druk”. Duidelijke sprake van misleiding wanneer een website open gehouden wordt nadat faillissement is aangevraagd! Ik heb een bestelling van bijna €900,- gedaan, betaald en niets ontvangen.
Wel zojuist mail van curator ontvangen, maar lijkt er zeer sterk op dat ik naar m’n centen kan fluiten. Schandalig!
Nog een gedupeerde! Een bestelling geplaatst op 25-04 van 265,88 euro. Betaald via i-deal. Mooie aanbieding.. zo leek het. Heb geprobeerd de webshop via facebook te benaderen aangezien de site uit de lucht is. Geen bericht of niks, voel me ook behoorlijk in de maling genomen.Graag wil ik weten wat ik kan doen.
Graag ontvang ik zo spoedig mogelijk informatie of ik mijn vooruitbetaalde bestelling van 22 april nog kan verwachten. Of dat ik het bedrag nog kan terugvorderen.
Ik heb mijn bestelling terug gestuurd en wacht op mijn aankoop bedrag. Kan ik hier nog iets mee? Of ben ik dit geld nu kwijt?
Ik heb een week geleden 2 kledingstukken retour gestuurd en geen aankoopbedrag terugontvangen!!
En daarna nog 2 vesten besteld maar niets
ontvangen!!
Ik hoop er nog iets van terug te zien,want dit is te triest voor woorden.
Ik dus 22 april bestelling geplaatst en verschillende keren telefonisch contact gehad en ook nog per mail over waar mijn bestelling blijft. Hoefde mij geen zorgen te maken want ze liepen gewoon achter! En ja, bij mij wordt track&trace ook niet herkend. Ik vind het schandalig, respectloos. Ik voel mij bedrogen en en waarschijnlijk ook bestolen!! Dus curator zorg dat pakketten alsnog aan ons gedupeerden worden geleverd!
ik heb woensdag 24 april een grote bestelling gedaan, daarna zelfs nog contact gehad met de klantenservice over de levering. nu lees ik dat ze de dag daarvoor al de aanvraag voor faillissement hebben gedaan. heb een track en trace ontvangen, maar na contact met DHL is hier niets over bekend. schandalig!!
Ik heb maandag nog gebeld met Via Mio en er werd gezegd het was erg druk maar het zou opgelost worden en heb een track en trace nummer ontvangen via de mail. Maar ik wacht nog steeds dus ben bang dat ik kan wachten tot ik een ons weeg.
Ook ik heb vrijdag 26 april meerdere kledingstukken besteld en betaald. Schandalig dat ze de website open hebben gehouden, omdat ze waarschijnlijk al wisten dat ze officieel failliet gingen en dus niet gingen leveren. Als consument ben je de laatste in de rij waar geld naar toe terug gaat.
Ik heb zondag 28 april een jurk van Moscow besteld en betaald .Worden de bestellingen nog geleverd.Heb namelijk niets meer gehoord.
Ik heb op 29 april diverse kledingstukken besteld. Nergens iets gezien over faillissement . Gewoon mid season sale. Gisteravond kwam ik erachter toen ik de levering wilde opzoeken dat de website wegens omstandigheden was afgesloten. Vandaag meerdere malen gebeld naar via mio, geen reactie. Tevens een mail gestuurd. Worden de kledingstukken nog geleverd? Danwel ontvang ik graag mijn geld retour en beroep ik mij op het herroepingsrevht. Graag contact!
op 28 april nog meerdere kledingstukken besteld,
lees net dat ze al op 23 april faillissement hadden aangevraagd.
Hoe kan dit???
Melding Levering vertraagd!!
Komt het nog? of geval Jammer maar Geld weg
Ook ik heb 30 april nog een bestelling geplaatst terwijl ik nu lees dat het faillissement 25 april al uitgesproken is, dan had ik toch niks meer moeten kunnen bestellen… !? Wat een oplichting! Iemand enig idee of er nog wat terug betaald wordt!?
Ik heb meerdere kledingstukken besteld Voor een waarde van €220,00. Daarnaast heb ik gisteren wel een track & tracé code ontvangen maar het lijkt erop dat mijn pakket het pand niet meer verlaten heeft.
Worden de lopende bestellingen nog afgehandeld of het aankoopbedrag teruggestort? De site is uit de lucht en als ik ze bel, wordt de telefoon niet opgenomen…. hoe nu verder?
Ik heb meerdere kledingstukken besteld en tevens heb ik 2 kledingstukken retour gestuurd (waarvoor ik graag het aankoopbedrag terug ontvang).
Worden de lopende bestellingen nog afgehandeld of het aankoopbedrag teruggestort? Nu de site uit de lucht is, kunnen er geen nieuwe gedupeerden ontstaan, maar voor de klanten die al besteld hebben, zou dat wel correct zijn.
ik heb een jurk besteld van moscow en betaald.
krijg ik de jurk nog of krijg ik mn geld terug.